Vill du ge support till Sveriges viktigaste kunder?

För oss på EDP är våra kunder även Sveriges viktigaste kunder, nämligen landets offentliga sektor. Tillsammans bygger vi programvaror som en del av framtidens digitala samhälle!

Tjänsten

Vi har två lediga jobb på vår supportavdelning, ett där du ger support på verksamhetssystem som hanterarar VA/avfall, fjärrvärme och allmändebitering. Där har du åtta kollegor i korridoren och två i Stockholm.

I den andra tjänsten ger du support på verksamhetssystem med inriktning på ärende-, tillsyn- och dokumenthantering och där har du tre kollegor i korridoren och fyra i Borås. Även om teamet arbetar från olika orter känns det ändå som att vi sitter tillsammans.

En helt vanlig dag börjar kanske med en kopp varmt från köket och fortsätter med daily standup där teamet går igenom särskilt intressanta supportärenden och kollar av om någon behöver hjälp med något.

Ibland behöver dina testarkollegor lite extra testhjälp och när du är varm i kläderna svarar du ibland på frågor som våra dokumentationsansvariga har vid manualarbete.

Det finns ingen på EDP som framlänges och baklänges kan en hel produkt. Eller jo, Tompa, men han är övermänsklig. Alla andra lär sig nya saker dagligen och de supportärenden du väljer kan vara av varierande komplexitet och kräva både en MacGyvers allsidighet såväl som en Sherlock Holmes detektivarbete.

Ditt stöd

I vårt team är vi hjälpsamma både mot varandra och våra övriga kollegor. Ibland behöver ett ärende att vi dyker extra djupt i teknik och kod. Då har vi både installationsteam och utvecklare till hands som hjälper och lär oss! Hela teamet stöttar dig från start och du får också en mentor som håller dig lite extra under sin vinge de första veckorna. Hur du lär dig bäst berättar du för oss. Du kan sitta bredvid en kollegas skärm, vara den som har en kollega bredvid din skärm och sitta själv och knappa dig runt i din egen testmiljö.

Din profil

Du, precis som vi i teamet, brinner för att göra kunden framgångsrik genom din tekniska nyfikenhet, din vilja att hjälpa andra och din förmåga att skapa goda relationer.
Vi tar förgivet att du har grundläggande IT-kompetens och eftersom våra verksamhetssystem är på svenska behöver du behärska språket i både tal och skrift.
Har du arbetat med våra eller liknande produkter och förstår flödet i ett verksamhetssystem är det helt fantastiskt. Kunskaper inom ITIL eller liknande ramverk är guldstjärna och erfarenhet inom support/kundservice är värdefullt. Har du en förståelse för SQL eller fördjupad IT-kunskap, såsom felsökning och förståelse för hur system är integrerade med varandra är det bra om du nämner det i din ansökan.
Skulle du mot förmodan ha allt på vår önskelista så är din guldbiljett i princip säkrad

Hos oss får du

På EDP får du en trygg anställning i ett företag med solid grund och som har en ansvarsfull tillväxt där varje anställning är en långsiktig investering. Du får flextid och arbetstidsförkortning, och utöver de vanliga friskvårdsförmånerna har du även friskvårdstid. Vi har regelbunden kompetensutveckling, frihet under ansvar och bonus utifrån företagets resultat samt många andra generösa personalförmåner såsom:

  • Tjänstepension med personlig rådgivning
  • Sjukvårdsförsäkring
  • Utökad sjuklön
  • Personalaktiviteter

Du kommer ta del av den stolthet vi känner för våra produkters nytta, de gör verkligen skillnad för både samhälle och medborgare.
På EDP är det viktigt med balans mellan arbete och privatliv, eftersom vi värnar om att skapa förutsättningar för goda prestationer och hållbarhet i arbetslivet.

Ansökan och tillträde

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med fast lön enligt överenskommelse.

EDP Consult strävar efter att spegla samhället och vi ser din ålder som en resurs, oavsett om du är yngre eller äldre! Vi fokuserar på dina kompetenser och din personlighet, och välkomnar sökanden som breddar vår mångfald. Med mångfald menar vi allt som gör en människa unik, som ger oss fler perspektiv och som tillför ett stort mervärde i företaget och till våra kunder.

Din ansökan ska innehålla CV samt personligt brev på svenska. Mejla den till jobb@edp.se och ange ”Support” i ämnesraden.

Sista ansökningsdag är 2020-04-20 och tillträde enligt överenskommelse.

Genom att skicka in din ansökan samtycker du till att EDP behandlar dina personuppgifter i rekryteringsarbetet i enlighet med GDPR. EDP kontaktar dig enbart i karriärhänseenden och dina personuppgifter delas inte med tredje part. När rekryteringen är tillsatt tar vi automatiskt bort uppgifterna om dig från vårt system. Du kan närsomhelst få dina uppgifter rättade eller borttagna ur registret genom att skicka e-post till jobb@edp.se.

Kontaktpersoner

Vid frågor om tjänsten kontakta:

Vid frågor om tjänsten kontakta: Gruppchef för support:

Jimmy Billquist, 046-23 45 50, jimmy.billquist@edp.se