e-tjänstkoppling Ärende Grund
Generellt om e-tjänstkoppling
Vi har idag färdiga integrationer till flertalet e-tjänstplattformar.
Med någon av våra tilläggsprodukter inom e-tjänstkoppling kan dina kommuninvånare göra och följa sina ansökningar/anmälningar och andra ärenden via era e-tjänster. Givetvis med bifogade filer som ritningar och intyg.
Inskickade ärenden registreras direkt från inkorgen i EDP Vision och återkopplingen sker automatiskt för varje steg i ansökningsförfarandet. Handläggaren kan även kontinuerligt skicka meddelanden till den sökande, med möjlighet att bifoga filer från de olika skedena i ärendet.
Se även E-tjänstkoppling Schemalagda meddelanden för möjligheten att automatiskt skicka påminnelser till sökande utifrån ärendets och tidens gång.
Alla våra tilläggsprodukter inom e-tjänstkoppling innehåller följande funktionalitet:
- Registrera nytt ärende inkommet via e-tjänst
- Registrera komplettering i befintligt ärende inkommet via e-tjänst
- Skicka meddelande till sökanden via e-tjänst
Ärenden som kommer in via en e-tjänst visas i EDP Vision i widgeten Inkorg på registratorns startsida. I widgeten kan registratorn registrera nya och komplettera befintliga ärenden med alla uppgifter och bifogade filer från e-tjänsten.
Meddelanden till medborgaren kan skickas automatiskt – med eller utan dokument – utifrån utvalda typer av händelser eller status/handläggar-ändringar i ärendet. Vilka ändringar och vilka händelser som automatiskt ska kommuniceras till medborgaren bestäms av er. Handläggarna kan också skicka meddelanden manuellt utifrån de anpassningsbara meddelandemallarna.
e-tjänstkoppling Ärende Grund
Tilläggsprodukten e–tjänstkoppling Ärende Grund fungerar som EDPs basplattform för att integrera mot e-tjänster. Integrationen bygger på standardiserade xml-filer som e-tjänstplattform eller integrationsmotor kan mappas mot.
Söker du ett produktblad? Högerklicka och välj ”Skriv ut”.