Supportmedarbetare, Staffanstorp

Vill du ge support till Sveriges viktigaste kunder?

För oss på EDP är våra kunder även Sveriges viktigaste kunder, nämligen landets offentliga sektor. Tillsammans bygger vi programvaror som en del av framtidens digitala samhälle!

Tjänsten

Till vår supportavdelning söker vi två nya medarbetare med placeringsort i Staffanstorp.
Avdelningen är uppdelat i två grupper där en grupp hanterar supportärenden från våra kunder i verksamhetssystemet EDP Future och andra gruppen hanterar ärenden i EDP Vision.
EDP Future är verksamhetssystemet som hanterar VA/avfall, fjärrvärme och allmändebitering och EDP Vision är inriktat på ärende-, tillsyn- och dokumenthantering.

Arbetsuppgifterna innebär att ta emot, registrera och lösa ärenden, främst genom telefon, mail och via vår kundportal. Alla ärenden som registreras tar vi sedan hand om i respektive grupp. Det innebär felsökning, kommunikation med kund och i vissa fall samarbete med och hjälp av andra avdelningar inom EDP. 

Hela teamet stöttar dig från start och du får också en mentor under din tid som nyanställd. Hur du lär dig bäst berättar du för oss och så hjälper vi dig igång utifrån dina förutsättningar.

Du blir del av ett tight team som, även om vi arbetar från olika orter, har ett dagligt och väldigt nära samarbete för att lösa våra kunders supportärenden.

Din profil

Du, precis som vi, brinner för att ge kunden den bästa möjliga servicen genom din tekniska nyfikenhet, din vilja att hjälpa andra och din förmåga att skapa goda relationer.
Vi tar för givet att du har grundläggande IT-kompetens och eftersom våra verksamhetssystem är på svenska behöver du behärska språket i både tal och skrift.

Har du arbetat med våra eller liknande produkter inom kommunal verksamhet och förstår flödet i ett verksamhetssystem är det starkt meriterande. Kunskaper inom ITIL eller liknande ramverk samt erfarenhet inom support/kundservice är värdefullt. Har du en förståelse för SQL eller fördjupad IT-kunskap, såsom felsökning och förståelse för hur system är integrerade med varandra är det bra om du nämner det i din ansökan.

Skulle du mot förmodan ha allt på vår önskelista så är din guldbiljett i princip säkrad.

Hos oss får du

På EDP får du en trygg anställning i ett företag med solid grund och som har en ansvarsfull tillväxt där varje anställning är en långsiktig investering. Du får flextid och arbetstidsförkortning, och utöver de vanliga friskvårdsförmånerna har du även friskvårdstid.

Vi har regelbunden kompetensutveckling, frihet under ansvar och bonus utifrån företagets resultat samt många andra generösa personalförmåner såsom:
Tjänstepension med personlig rådgivning
Sjukvårdsförsäkring
Utökad sjuklön

Du kommer ta del av den stolthet vi känner för våra produkters nytta, de gör verkligen skillnad för både samhälle och medborgare.

På EDP är det viktigt med balans mellan arbete och privatliv, eftersom vi värnar om att skapa förutsättningar för goda prestationer och hållbarhet i arbetslivet.

Ansökan och tillträde

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med fast lön enligt överenskommelse.

EDP strävar efter att spegla samhället och vi ser din ålder som en resurs, oavsett om du är yngre eller äldre! Vi fokuserar på dina kompetenser och din personlighet, och välkomnar sökanden som breddar vår mångfald. Med mångfald menar vi allt som gör en människa unik, som ger oss fler perspektiv och som tillför ett stort mervärde i företaget och till våra kunder.

Din ansökan ska innehålla CV samt personligt brev på svenska. Mejla den till jobb@edp.se och ange ”Supportmedarbetare” i ämnesraden.

Sista ansökningsdag är 2021-07-04 och tillsättning sker så snart vi hittat rätt kandidat. Tillträde enligt överenskommelse.

Genom att skicka in din ansökan samtycker du till att EDP behandlar dina personuppgifter i rekryteringsarbetet i enlighet med GDPR. EDP kontaktar dig enbart i karriärhänseenden och dina personuppgifter delas inte med tredje part. När rekryteringen är tillsatt tar vi automatiskt bort uppgifterna om dig från vårt system. Du kan närsomhelst få dina uppgifter rättade eller borttagna ur registret genom att skicka e-post till jobb@edp.se.

Kontaktpersoner

Vid frågor om tjänsten kontakta:

Gruppchef för support, Jimmy Billquist, 046-23 45 50 eller jimmy.billquist@edp.se

 

 

 

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.